sâmbătă, 25 noiembrie 2017

Review Tableta Navitel T700 3G Dual-Sim in limba romana

Despre Navitel: 
Navitel este un brand apărut în 2006 cu sedii in Rusia, Ucraina, Republica Ceha și Polonia. Compania are peste 400 de angajați în acest moment si produse vândute la peste 30 mil. utilizatori. Produsele lor sunt disponibile in toată Europa si parțial in America sau Asia.
Domeniul  de baza este dat de fabricarea de navigatoare GPS și camere auto, insa recent și de tablete ce vin preinstalate cu aplicația lor de GPS.


Continut pachet+scurta prezentare:

Cu toate ca videoclipul ofera cam toate informatiile necesare, o sa enumari si aici cateva detalii.
Pe cutie gasim cateva dintre specificatiile tabletei. In cutie, gasim:
-Tableta Navitel T700
-Incarcator priza 2A 5V(prin urmare tableta o sa se incarce destul de repede).
-Incarcator auto( cu un cablu destul de lung)
-manuale
-Suport fixare in parbriz si stand.

Specificatii:

  • Navigare

Software
 
Navitel Navigator
Hărți preinstalate
 
Albania, Belgia, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Cipru, Republica Cehă, Croația, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Gibraltar, Grecia, Ungaria, Islanda, Insula Man, Italia, Letonia, Liechtenstein Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Muntenegru, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, San Marino, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Ucraina, Marea Britanie, Vatican
Instalare hărți adiționale
 
da
Voice Prompts
 
da
Alerte SPEEDCAM
 
da
Calculare timp rute
 
da

  • Afișaj

Tip ecran
 
IPS
Dimensiune ecran
 
7"
Rezoluție
 
1024х600
Ecran tactil
 
da
Afișaj Backlit
 
da

  • General

Sistem de operare
 
Android
Procesor
 
MTK8321 Cortex-A7
Frecvență procesor
 
1.3 GHz
Spațiu de stocare
 
16 GB
RAM
 
1GB
Carduri SD
 
de până la 32 GB
Capacitate baterie
 
2800 mAh

  • Connectivitate

Wi-Fi
 
da
2G/3G
 
da
Bluetooth
 
da
Dual SIM
 
da
Audio jack de 3.5 mm
 
da

Inspectie vizuala:

In partea din fata, tableta ofera un ecran de 7 inch, cu margini destul de groase. Dimensiunile sunt insa destul de standard, avand aproape aceleasi dimensiuni cu un Allview AX4 Nano. De altfel dimensiunile(lungime, latime) sunt cam egale. In partea din fata, ecranul este protejat de o folie preaplicata din fabrica. 

La inceput folia arata lucrios, insa dupa cateva luni o sa ajunga destul de rau. Spun asta din experienta. Touchscreen-ul insa  este facut din sticla. 
In partea de sus a tabletei gasim difuzorul si o camera frontala(care este destul de slaba). Da, tableta este dual-sim. Nu am testat sa vad cum functioneaza(calitatea apelurilor) insa am testat internetul cu o cartela de la Digi, si nu am avut probleme. 
Cam asara arata folia dupa cateva luni in care tableta a fost folosita. 
In partea de jos, gasim logo-ul de la Navitel.

Spatele este facut dintr-un plastic cu o textura fina. Sunt curios cum o sa arate peste 1-2 ani. Acum insa pozele sunt dupa cateva luni de utilizare, iar aspectul a ramas destul de bun. Nu prea a pastrat urmele de grasime, dupa cum ma asteptam de la genul asta de material.
Tot pe spate gasim numele producatorului, difuzorul, si alte informatii(legat de butoane, porturi etc). 
In partea de sus gasim camera(punct pe care nu o sa il evidentiz, deoarece camera este slaba, ca si cea frontala), cu un led flash(poate sa fie utilizat ca lanterna). Tot sus se afla si capacelul ce permite accesul la cardul de memorie(microSD) si la cele doua sim-uri. Sus gasim un jack de 3.5mm si portul pentru a incarca tableta(microUSB).
Camerele de pe aceasta tableta de altfel sunt bune in caz de urgenta, dar nimic mai mult. 

Cam asa arata aplicatia camerei:
Si cam asa arata o poza facuta cu camera din spate, cu tot cu blit.


Un aspect placut la aceasta tableta este dat de stand-ul din pachet.
Mai jos am pus o poza ca sa observati diferenta de vizibilitate dintre gps-ul dedicat al celor de la Navitel si tableta lor. In orice caz, ziua imaginea este destul de clara, si nu o sa aveti probleme. Noaptea, de asemenea, lumina poate sa scada chiar sub cea de la navigatorul dedicat, si astfel nu o sa va oboseasca ochii.
Ecranul ofera unghiuri destul de bune, mai ales daca ne uitam in acest segment de pret. Rezolutia nu este wow, insa pentru navigare este mai mult decat ok. 
Tableta vine din fabrica cu Android 6.0 Marshmallow. Nu cred ca o sa mai primească vreo actualizare, insa la momentul actual, versiunea este destul de noua cat sa ruleze cam orice aplicație fără probleme.
Versiunea de android este curata, fără setări complicate sau interfețe dubioase modificate de producător(asa cum se practica la Samsung, Huawei etc.). 
Ok, si am ajuns aici. Ce are asa special aceasta tableta? Tableta in cauza se lauda cu softul celor de la Navitel de navigare, care ofera actualizari pe viata, si navigare offline(nu este nevoie de o conexiune la internet pentru a afisa rute). Nu cred ca are sens sa dau mai multe detalii. Cine doreste, poate sa testeze aplicatia celor de la navitel trial de aici: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.navitel . Pretul hartilor: http://navitel.cz/en/buy/apps . Sunt incluse hartile din Europa si nu numai. Tableta in sine costa undeva la 100 euro. Daca scadem pretul hartilor incluse, nu ramane prea mult pe tableta. 
Daca insa nu aveti timp sa testati aplicatia, mai jos am inclus cateva imagini.
Ecranul de incarcare al aplicatiei GPS:
Harta cu zoom out. Se observa sus interfata. Este afisata vremea, bateria, semnalul GPS, informatiile legate de trafic, daca exista conexiune GPS si altele.
Imagine din meniul principal. Simplu si usor de folosit.
Imagine din setari.
Continuare din setari. Nu am inclus si ce se gaseste sub fiecare meniu, cine doreste poate sa testeze aplicatia.
Cam asa arata hartile cu zoom out, cat sa nu mai fie activ 3D-ul.
Aici informatii legate de trafic(cat de aglomerat este drumul). In Bucuresti culoarea rosie este frecventa. In alte locuri, precum e mai jos, drumul este destul de liber.
Exemplu fara zoom out, in care se vad cladirile 3D.
Tot 3D, alt exemplu.
POI din principalele magazine(mai jos este Sun Plaza din Bucuresti).



Pe partea de performanta, tableta nu impresioneaza, avand doar 1GB ram si procesor Mediatek QuadCore. Da, o sa fie suficient pentru navigare, pentru internet, pentru GoogleMaps si poate cate un CandyCrush, dar nimic ce sa o solicite prea mult(precum jocuri 3D gen GTA, Asphalt, MinionRush etc).





Tablera ruleaza destul de rece daca pot spune asa, probabil si datorita procesorului de la MediaTek, care nu este foarte performant, insa consuma si putina energie. Astfel, si bateria tine fara probleme cate 5 ore de ecran in mod avion.
 Scorul in Antutu 6 este de 22000 puncte



Performantele in jocuri(confirm GFXBench OpenGL) de altfel sunt comparabile cu produse ca:

Concluzii:

Tableta celor de la Navitel este recomandata celor care merg mult cu mașina, si vor o alternativa la clasicele GPS-uri. La 100 euro este clar ca găsim tablete mai performante, poate chiar cu camere ceva mai bune. Insa nu le găsim cu softul de la Navitel preinstalat, urmând sa plătim ulterior dacă dorim navigare offline. Ruland Android, se poate instala si altceva, precum Google Maps sau Waze, insa nu asta a fost intenția celor de la Navitel. 

Un review propriu in limba romana aveti aici:

miercuri, 1 noiembrie 2017

Review Camera auto Navitel R600 dashcam in romana

Despre Navitel:
Navitel este un brand apărut în 2006 cu sedii in Rusia, Ucraina, Republica Ceha și Polonia. Compania are peste 400 de angajați în acest moment si produse vândute la peste 30 mil. utilizatori. Produsele lor sunt disponibile in toată Europa si parțial in America sau Asia.
Domeniul  de baza este dat de fabricarea de navigatoare GPS și camere auto, insa recent și de tablete ce vin preinstalate cu aplicația lor de GPS.



 Descriere:
 Sunt disponibile mai multe modele de la Navitel in acest segment unde sunt si alti producatori pe piata. Modelul din titlu se gaseste la magazinele online din tara la un pret de 350-400 RON in momentul in care fac acest review. Trebuie sa mentionez ca sunt cam lent cu acest review, avand in vedere ca am camera din februarie, insa am tot amandat publicarea unui review, mai ales ca nu prea stiam pe unde sa il postez, astfel incat sa fie gasit de cineva care chiar este interesat. Am folosit altfel camera aproximativ 7 luni(temporar am o alternativa, o sa fie publicat ulterior).



Specificatii:
*Filmare FULL HD 1080P 30FPS format MOV;
*Senzor 12MPx Sony CMOS 323(se pot realiza poze in format 4:3 la rezolutia asta, format JPG);
*Display 2";
*Unghi larg de 170°;
*Baterie 200mah(sau 180, detaliem mai tarziu);
*Microfon
*Slot Card MicroSD(maxim 256GB).
 *Senzor soc(salveaza filmarea in caz de accelerare/franare brusca sau coliziune);
Mai sunt si alte specificatii, insa acestea sunt cele mai importante. O sa vedem pe parcurs si restul. Cine doreste sa vada mai multe informatii, gaseste aici.

Continut:
In pachet gasim un cablu de date miniUSB-usb, incarcator auto(cu un cablu de aproximativ 4m), manuale, camera, si suportul pentru a prinde camera in parbriz. Prinderea se realizeaza cu o banda 3M, si este inclusa inca o rezerva in pachet. Doar in lunile friguroase camera a cazut(februarie), insa din martie, peste 6 luni, a stat fixa, iar ca sa o desprind pentru poze, am folosit un card. Din acest punct de vedere, nu am avut probleme. Mai des pot spune ca au cazut prizele de parbriz, precum sunt cele de telefoane sau GPS.
Mai jos aveti un videoclip detaliat cu tot ce se gaseste in cutie. Tot ce iti trebuie ca sa te pui la drum este un card microsd, si esti gata de drum.


Aspect:

Camera este destul de mica, si este chiar usor de ascuns astfel incat sa nu atraga atentia. Suportul pentru parbriz are un port miniUSB, de unde poate alimenta camera. Se poate alimeta si de la portul lateral, insa nu recormand deoarece toata greutatea cablului o sa fie atarnat pe camera si pe banda ce se lipeste de parbriz(asa s-a dezlipit la inceput).In partea de sus a camerei se afla conectorul pentru suportul parbriz, si un buton pentru a bloca acest suport. Pe lateral, un port miniUSB, si un buton reset. Sub camera se afla un buton de pornire/oprire(camera porneste automat inregistrarea cand pe masina este pus contact) si slotul pentru cardul microSD. In dreapta, se afla 4 butoane.
Mai jos am atasat o poza cu camera in masina(Dacia Logan), cablul fiind tras prin partea de sus:



Interfata:
 In principiu, camera ofera un meniu in mai multe limbi(ceha, engleza,franceza, geramana, poloneza, rusa, slovena, spaniola) , insa cel mai probabil o sa ramai la engleza. , si poate sa fie controlata cu ajutorul meniurilor laterale. Mai jos se pot vedea toate meniurile si setarile oferite de camera.


Calitate imagine&video:
 Cred ca aici este criteriul de baza al fiecarei camere de acest gen.  
Pentru inceput, nu am filmat la rezolutii sub 1080p deoarece nu isi au rostul. Filmarile sunt in format MOV, rezolutie 1920*1080.
Data rate: ~11878kbps
Framerate:30FPS
Audio: 512kbps mono 32.000kHz 
Calitatea audio este ok, cat sa fie ceva, insa nu impresioneaza, ca la nici o alta camera auto de altfel.
Am atasat mai jos un film cu toate cazurile posibile. Vreau sa atrag atentia asupra unui lucru: Eu am filmat iarna, parbriz murdar(iarna niciodata nu e perfect curat). Chiar la inceput se pot vedea vibratiile cu un suport de telefon. Practic acesta este cel mai rau caz posibil calitativ. Este filmat si ziua, si seara, si noaptea, pe ploaie etc. Va las pe voi sa decideti daca aceasta camera ofera o calitate ok, insa din punctul meu de vedere, este destul de buna. 






PRO:
*Pret/calitate destul de bun
*meniu destul de simplu
*Calitate video satisfacatoare

Contra:
* Bateria este montata in suport. Daca iei doar camera dupa tine, fara suport, se pierde data si ora. Pe deasupra, pe baterie scrie 180mah, in specificatiile de la producator sunt 200mah. Oricum asta conteaza mai putin, deoarece sigur nu o sa filmezi fara contact.
*As fi dorit sa pot sa scot numele si producatorul camerei din filmare. Insa nu este posibil. Daca observati, in fiecare filmare, jos, apare numele, modelul, data si ora.

In cazul in care aveti curiozitati, puteti sa lasati mai jos un comentariu si am sa raspund cand o sa am posibilitatea.

duminică, 3 mai 2015

Kernel 1.6

Changelog sarac, singura diferenta e ca am trecut la gcc 4.9.3 Uber care teoretic ofera un raport mai ok ca si performanta/baterie.
Fara oc cpu/gpu.
Descarca Dropbox
Descarca MEGA.NZ

joi, 23 octombrie 2014

WTF, OnePlus One vs Acer Cloudmobile.

Recent am pus mana pe un OnePlus One. Cum am si Acer-ul(inca, nu pentru mult insa in continuare), m-am gandit sa vad care se misca mai bine si care e mai rapid. Am avut tinta task-urile simple, deoarece diferenta dintre hardware-ul lor este destul de mare si in anumite situatii nu ar avea sens comparatia.
Citeste in continuare.

luni, 15 septembrie 2014

Kernel [ITADV] V1.5

Mai jos aveti primul meu kernel. Acesta are nenumarate "bunatati" in el, insa nu pot garanta asupra stabilitatii lui. Sa aveti in vedere ca inca nu sunt pro, si ca e primul meu kernel.
ATENTIE> VA ASUMATI COMPLETA RASPUNDERE> NU MA FAC VINOVAT PENTRU TELEFOANE EXPLODATE< DATE PIERDUTE< PISICI FURIOASE>SAU CA TE-A CONEDIAT SEFU CA NU TI-A SUNAT TIGAIA.
Vezi articolul complet.

joi, 11 septembrie 2014

Kernel

Cu ocazia a aproape 100000 vizitatori pe blog, am decis sa incep un kernel. Temporar e in teste(la mine, ca in rest nimeni nu doreste sa probeze).
Ce am reusit sa adaug pana acum vedeti in lista de mai jos(desi pentru unii e chineza). Versiunile de mai jos sunt versiuni non-finale, beta daca vreti. Practic, e un changelog. Ce o sa fie pana la final mai dureaza.


Citeste tot articolul:

marți, 9 septembrie 2014

Doritori

Avem din intamplare utilizatori dornici sa încerce o modificare audio ? Mai precis, est vorba de un kernel custom cu ajustări ca sa va ofere un sunet mai puternic in caști si difuzor. Pe difozor nu sunt mari diferențe deoarece cam atât poate el. Dar in cazul căștilor as avea nevoie de cineva care sa poată proba( cu mai multe caști, incliv daca aveți alte caști unde știți ca se auzea mult mai încet).